"sAhAbAT"


caharila olehmu akan sahabatyang boleh dijadikan obat 
caharila olehmu akan guruyang boleh tahukan setiap seteru 
caharilah olehmu akan isteriyang boleh menyerah diri 
caharilah olehmu akan kawanpilih segala orang yang setiawan 
caharilah olehmu akan abdiyang ada baik sedikit budi

Bismillah....Allahuma Shali' Ala Sayyidina Muhammad Wa 'Ala Ali Sayyidina Muhammad.

assalamuailaikum... sahabat pena,, terima kasih bagi yang sudi membaca diruangan nie. saya bukann manusia yang kesunyian. tapi ternyata saya sunyi tanpa sahabat..
cerita bab sahabat nie saya memang teringat gurindam 12 fasal 6 klu xsilap saya. maklum la budak sastera... jiwang oooo... dimana ia mencerikan mengenai sahabat.

kalu nak ceritakan mengenai sahabat nie memamg panjang benor.. sahabat ngan kawan nie berbeza... umi nie memmag ramai kawan kat sekolah dulu xberapa rapat sangat ngan kawan yang sekelas, kami rapat ngan geng persatuan n geng sukan sebab kekerapan berjumpa.. klu sekolah dulu umi ada kawan nama dia yuzaimah.. dio nie buddy silat umi... memamg dari form 1 sampai from 4 kami buddy..  pastu ramai geng lelalki la maklum la siilat nie... asmirol.. mirol memamg bff forever lelaki mcm abang dah. nasihat 24 jam la keno ker umi. tapi imah ngan mirol nie masuk tingkatan 6 alhamdulillah berjaya jadi cikgu... segan plak umi... klu geng sukan, umi nie ada banyak sukan klu olahraga gak amizan, raihan, farah, piji, dan ramaila maaf aku xingat doh namo geng2 mung hhhhhahhahaha... pastu geng bola tampar sekolah lagi.. tengok umi dulu memamg aktif, wakil sekolah la daerah la.. umi suka klu nak cerita bab sukan memmag minat sangat lagi2 bola tampar dan badminton  umi start main bola tampar dari darjah 5 memamg power walaupun umi pendek... belagak....mai masuk u umi kurang sukan. masuk persatuan riadah pun 2 sem jer. to pun climbing jerk. pastu stop semua sukan to gemuk mcm badak... hahahah 

tapi mai kerja dengan plkn nie wajib la stamina kena ada. umi suka sebab ada waktu riadah.
lagi2 bola tampar ada bola jaring ada. 
p cerita sukan plak.... tapi kenangan paling indah umi kerja plkn.. ramai kawan... 
kawan ramai tapi sahabAT

time duk ambek diploma dulu keliru mana nak cari kawan. zaman budak xmatang bertukar2 kawan benda kecik pun leh masam muka. ddulu diploma umi ada kawan ct, zai, dila, huda,ida,rahmah, lebek, shela.. aduii aku lupa nama korang...
tapi geng melawa dila ngan huda la..
pastu geng sampai salam yang paling awosem la sebab dia la aku kawin hhahhaah ain yang sampai kan salam aku kat mat(suami) agak2 sampai sekarang dia jawap x? hahahha tq ain.
pastu masuk ambek degree umi xduk kolej dah duk luar duk umah sewa... stay ngan ain. ili, emy, ruby, azreen ct, zai, adik ili 2org.
time degree best umi niaga nasi lemak ngan kuehteaw goreng balik dari bengkel terus masak. p hantar at seroja naik bas rapid bawk beg besar penuh. panas belang sbb nasi panas2.. 3 hari jual leh la hari k4 cari pekeja untuk bungkus nasi... time to moon , ruby dan lagi lupa eny kot nama dia.
saper penah duk seroja tahun 2005-2006 merasa la nasi lemak power umi...
bengkel seramik


umi pindah randah dari kem sik, kedah ker bukit mertajam pastu semenyih selangor. umi memamg ramai kawan alhamdulillah senang cari kawan. 
tapi sahabat umi dulu 2 orang. akmal ngan zai. tapi zaman dulu tak matang gila benda kecik nak gaduh bodoh sebab tak matang dendam aku hilang sahabat.. 

zai...
klu ko baca aku nak mintak maaf ngan ko. aku dah lupakan semua yang berlaku aku ngan ct rindukan ko, tapi nak buat mcmn ego masing2 kuat, kita lupa saat kita susah sama2 dan kita lupa kenangan manis kita bersama. aku dah malas nak ingat kenapa dan bagaimana dah. aku cume harap ko maafkan kami. zai ko nak tau aku ngan ct stalker ko dalam fb. kami hanya melihat kebahagian ko sahaja, mungkin ko dah lupakan kami terus. sebab aku ngan ct add fb ko, ko langsung tak approve. zai ko nak tau x ko duduk satu daerah ngan aku sekarang . lepas jer aku tau ko duduk dekat ngan aku, hari2 aku doakan supaya allah temukan aku ngan ko. tapi aku takut ko xnak becakap ngan aku n buat tak kenal ngan aku jer. tapi xper klu jumpa ko aku cume nak cakap aku nak mintak maafkann ko.
zai dah ada 2 orang anak. alhamdulillah dia berjaya jadi cikgu. zai dan azani(suami) aku nak mintak maaf. aku doakan ko bahagia.

akmal atau ct la sahabat aku sekarang yang selalu bersam ngan aku walaupun jauh.. ko sentiasa ada bersama aku. rezeki kita dapat kerja sebumbung t. aku sayang ko. aku ingat lagi time aku interview ko teman n ko interview aku teman. sentiasa ada bersama.. 
benda tak kan aku lupakan ko t time aku nak deliver kelas besar waktu TOT ko bisikan doa di telinga aku... sedihh sekarang ngan banjir nie.. aku rindu ko t tapi kita jauh... 
aku kenal ko sama aku kenal zai ngan suami aku... aku xkan lupakan ko t...

citi.... bff jannah
kawan tempat kerja sebenarnya banyak mendidik jiwa nie jadi ayu marni yang kental.dulu duk sik banyak kakak2 abg2... duk sana jadi adik manja. sana banyak belajar mengenai percaya dan masa, kerna mereka sangat tegas, menepati masa. lagi satu kami rapatt sebab sik kem nie pendalaman nak kuar memamg hujung minggu. klu nak kuar pun pi pasar malam menumpang la.. penuh 1 keta.. hahahha 
nie la team yang selalu menyokong n mendidik aku mengenai erti keberanian

besama pelatih kem rima taqwa

rimba taqwa ex pelatih

abis cerita di kem rimba taqwa kita cerita mencabar siket... kem syruz bukit mertajam
sini team dia memamg tegas.. tegas untuk menddidik. memamg aku dari zero to hero mai sini. team mantap tuk berjaya. aku belajar segala2nya disini. sini juga aku berjaya mencari diri aku yang sebenar. 
kat sini ko sentiasa kena siap sedia. sebab klu ko lambat atau malas ada ganjaran perlu ko bayar. sini master ramai... aku belajar deliver.  bak kata CB menampilkan yang terbaik dalam diri sendiri. aku belajar segala2 nya, xleh manja. ko sakit ker ko sarat mengandung ko senggut ko apa xder kecuali langsung. sado beb duk sini. kadang nak nangis pun ada tapi bila bilik nie membelajaran. alhamdulillah aku dapat.. 
aku belajar erti kesabaran di sini. menghormati... perhggg banyak kenangan beb sini 11 jahanam la mcm2 nama naik hq la. buat surat l. tapi surat sebab rasa dibuli xsalah... yang slah surat ko fitnah mmg salah aku xfitnah cuma aku xnak yang lain jadi mangsa.. tq team kem syruz.. banyak didiik arni jadi hero.. arni bawak yang baik ker semenyihdan depa bangga syurz ada org mcm arni..
yangs edih time arni nak berhenti arni kongsi cerita kita  semua respect..

tq team syruz... k.lini. kak nisa. idayu. along. shelil, guna, jue,shah, awin,akmal, kak nurul, aidil, lagi sapa aduiii lupa...sasa, k.eda.  tapi team nie mmg sado...
team syruz



syurz



last berkhidmat... disini ada kasih dan sayang... ya allah team nie buatt i sebak.. sebab semua ada disana... k.ila. kak ay. k.im. k.ryn, cica, mummy, ain, makteh,ina, zaid,aya, pojie,damak,oooo ramai sini kami rapat semua ngan opis ngan kom ngantkl tkp. main bola tampar sama beb makan sama beb..aku hari2 ambek nasi kosong baawak balik sbb naka buat breakfast tuk depa.. seronok rasa kasih dan syang disana

sini la rasa sedih sbb last... tkp siap nangis time aku nk kuar...love u all




 "CINTA MEMERLUKAN PENGORBANAN"

Comments

Popular posts from this blog

sup black fungus

cinta perlu pengorbanan